Sałatki dla wielu osób są symbolem zdrowej diety. Odchudzanie kojarzy nam się właśnie z jedzeniem sałatek. To prawda, że  warzywa wchodzące w ich skład, są podstawą skutecznej diety odchudzającej. Jednak wiedz, że nie wszystkie sałatki są niskokaloryczne. Często po dodaniu pewnych składników stają się bardzo tłustym i ciężkostrawnym daniem!

 



style="display:inline-block;width:300px;height:250px"
data-ad-client="ca-pub-2455050027918160"
data-ad-slot="7801478735">

"PODSTĘPNE SAŁATKI"  

Jakich sałatek nie powinnaś jeść, jeśli chcesz schudnąć lub utrzymać szczupłą sylwetkę? Na pewno domyślasz się, że do najtłustszych zaliczamy te z dużą ilością majonezu. I to właśnie ich najlepiej jest unikać, chociaż bez wątpienia są smaczne. Warto też ograniczyć spożycie sałatek, które w swoim składzie mają duże ilości żółtego sera, jajek, czy kukurydzy. Podobnie wysokokaloryczne są sałatki ze smażonym na głębokim tłuszczu mięsem np. gyros.

Ale tak naprawdę to połączenie składników decyduje o wartości odżywczej danej sałatki. Przykładowo sałata lodowa z papryką, pieczonym kurczakiem i odrobiną sera to wspaniała dietetyczna sałatka. Natomiast zestawienie smażonego kurczaka z kukurydzą i majonezem to już tłuste kaloryczne danie.



style="display:inline-block;width:300px;height:250px"
data-ad-client="ca-pub-2455050027918160"
data-ad-slot="7801478735">

Oto skład jednej z najbardziej kalorycznych sałatek, jakie znam: słoik selera, 4 plastry ananasa,  100 g szynki, puszka kukurydzy, 3 jajka, 1 por, ser żółty oraz cały słoik majonezu! Poznajesz? Taka sałatka, chociaż smaczna, jest prawdziwa bombą kaloryczną! Nie oszukujmy same siebie! Zjedzenie 200 g porcji takiej sałatki jest równoznaczne ze zjedzeniem całego obiadu!

Za zdrową uważana jest także sałatka jarzynowa z ziemniakami. Składa się ona z ugotowanych warzyw takich jak: marchewka, seler, pietruszka oraz z ziemniaków, ogórków kiszonych, groszku konserwowego i dużej ilości majonezu. Niektórzy dodają do niej jajka, kukurydzę oraz inne produkty w zależności od upodobań. Dlaczego taka sałatka nie należy do dietetycznych? Ponieważ zawiera warzywa, które po ugotowaniu w wodzie są prawie pozbawione witamin. Ziemniaki są produktem kalorycznym i to wszystko w połączeniu z majonezem stanowi danie, którego nie polecam osobom będącym na diecie! 100 g to około 140 kcal, przy czym porcja takiej sałatki to zazwyczaj więcej niż 200g! Aby poprawić wartości odżywcze właśnie tej sałatki i zmniejszyć jej kaloryczność, dodaj więcej marchewki i selera, ugotuj warzywa na parze oraz dodaj niewielką ilość majonezu o obniżonej kaloryczności.

 

Nie daj się nabrać "podstępnym sałatkom" :) Wybierz te, które naprawdę pomogą Ci schudnąć!

 

Spodobał Ci się ten wpis? Jeżeli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach pojawiających się na moim blogu, wypełnij proszę poniższy formularz:

[do_widget Subscribe2]

 
Sałatki a dieta odchudzająca
7 głosów, średnia: 4.57 (wynik: 92%)

7 komentarzy do “Sałatki a dieta odchudzająca”

  • Akatasz636 pisze:

    Świetne przepisy! Wcześniej nie lubiłam warzyw ale po znalezieniu Pani przepisów zasmakowałam w  sałatkach i schudłam już 5 kg :)

  • Tania pisze:

    Ja chudnę z dietą strukturalną, w której jest wiele znakomitych dietetycznych przepisów. Najbardziej smakują mi koktajle, które z powodzeniem zastapić mogą jeden posiłek, a istotne to , że są źródłem witamin i mikroelementów.

  • paulina12 pisze:

    próbowałam dobra

  • Aneta Stolarz pisze:

    Emilio bardzo dziekuję za tak miłe słowa:):)

  • Emilia pisze:

    Świetna strona! Długo szukałam czegoś takiego,a odkryłam dopiero dzisiaj! Pani Aneto,to co pani robi jest fantastyczne! Dziękuje za te wspaniale przepisy i porady,duży szacunek! Pozdrawiam :) ))))

  • ania pisze:

    Majonez polecam zastąpić jogurtem naturalnym :) Nie tylko w sałatkach – również w daniach na ciepło. Trzeba jednak pamiętać, żeby jogurt dodawać na samym końcu, stopniowo, do potrawy na małym ogniu – inaczej się zważy. Nie mozna też takiego dania odgrzewać. Uwielbiam makaron z gorgonzolą i szpiankiem bądź brokułami  - od niedawna stosuję jogurt zamiast śmietany i roznica w smaku niewielka a czujemy sie po tym zdecydowanie lepiej :) Pozdrawiam!

  • Anka pisze:

    Czyli sałatka jarzynowa ma aż 280 kcal w porcji? A sałatka grecka w takiej samej porcji tylko 120 kcal? To mnie zaskoczyło!

Dodaj komentarz

Polub schudnijzprzyjemnoscia!
Jeśli podoba Ci się mój blog i jest dla Ciebie wsparciem w odchudzaniu, polub go na facebooku!:)
ZESZYT ODCHUDZANIA GRATIS
Dodatkowo otrzymasz skuteczną i wygodną DIETĘ ODCHUDZAJĄCĄ!
Zgadzam się z Polityką Prywatności
Najnowsze komentarze
Tobiasz Duda on Jak pokochać swoje ciało
Dobry artykuł, który uświadamia fakt bez którego większość diet odchudzających jest mało skutecznych. Istnieją tzw. ukryte hamulce, czyli przekonania dotyczące …
rafi on Dietetyczne przepisy – prezent dla Czytelników
A zajrzę na pewno...
Ela on Dietetyczne przepisy – prezent dla Czytelników
Fajna ta nowa stronka. Dzięki Anetko!
anetiss on Dietetyczne świąteczne pierniki 100 kcal
Mogą poleżeć, chyba nawet trochę lepiej smakują, jak dłużej się je trzyma. Chociaż ja zazwyczaj szybko je wcinam:) Więc nie …
anetiss on Jogurtowy kurczak z grilla 300 kcal/ 200 kcal
Polecam bo jest pyszny, ale trzeba poczekać do lata:)